Lek och hopp i Åmot på skolavslutningskvällen
I samband med skolavslutningen i Ockelbo kommun arrangerade Byhopp och lek en familjefest i Åmotsparken. Med mat, godis, disco, pyssel, trubadur och mycket annat på schemat.
Hela familjen var välkomna och möjlighet att åka gratis Kuxabuss hem efter evenemanget hade ordnats. Bland de många utställarna fanns Ockelbo UNF/Junis som bjöd på popcorn och gratis lotterihjul.
– Vi har nog delat ut närmare 200 popcornlådor ikväll. Fåglarna kan också äta sig mätta senare ser det ut som, fastslog Jan Söderström och gestikulerade mot de många tappade popcornen.
Välbesökt var även försäljningen av stenugnsbakad pizza där kön ringlade lång ända till det blev slutsålt. Medan pizzan kostade en slant ingick en gratis korv och festis för alla barn.
Elinn och Erika Malmström driver ideellt Byhopp & lek i Åmot och stod bakom familjefesten.
– Vi har fått stöd från Åmots vindkraftsfond och målsättningen är att så många av aktiviteterna som möjligt ska vara helt gratis, berättar Elin.
– Det har kommit mycket folk, jag önskar att jag hade räknat antalet besökare.
Det är lätt att fastslå att familjefesten blev en framgång och sannolikt blir detta ett återkommande evenemang.